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PHAEDRA 2021

[EN] Alina is in mourning. Following the fashion of the day, her black attire is completed only by a pearl necklace and a large airy ruff around her neck. She brings back as an offering, placed on her left index finger, two living canaries. Following the arrow of their beaks, Alina drifts toward a towering stone fountain. Dragon-swans flank the sides, clear water issuing steadily from their mouths, pooling around the remains of a battle. One of the combatants is dead, several are wounded, their horses left supine and struggling for shallow breaths. Their weapons, made of perishable materials, have disappeared. The archangel of desire witnesses this pitiful and bloody scene, which may or may not have ritual significance. The air smells of sun, salt, and pride. Alina frees the two canaries, which fly away towards the skies, easy prey to more savage birds. She then pulls a fine-needle syringe from under the drape of her robe and inserts it, through the temple, into the brain of one of the injured warriors. The latter, deprived of sleep since the start of the fight, stares at his blood flowing down his thigh. Alina takes an infinitesimal amount of cerebrospinal fluid from him, and then injects it into her own brain. Finally, tired of the warrior's fatigue, and after countless sleepless nights, she returns home by foot, draws the curtains, and falls asleep.


[FR] Alina porte le deuil, vêtue et coiffée de noir. Suivant la mode du jour, un grand collier de perles et une large fraise aérienne autour du cou complètent son habit. Elle ramène en offrande, posés sur son index gauche, deux canaris vivants. Car, autour de la fontaine avec une tour ornementée de dragons-cygnes de part et d’autre, un des combattants est mort, plusieurs sont blessés et leurs chevaux aussi. Leurs armes, en matière périssable, ont disparu. L’archange du désir assiste à cette scène pitoyable et sanglante, qui a peut-être une signification rituelle, ou pas. L’air sent le soleil, le sel et l’orgueil. Alina libère les deux canaris, qui s’éloignent, en volant, vers les cieux, proies faciles à des oiseux plus farouches. Puis elle sort de sous le drapé de sa robe une seringue à aiguille fine et l’insère, à travers la tempe, dans le cerveau d’un des lutteurs blessés. Celui-ci, privé de sommeil depuis le début du combat, regarde fixement son sang couler le long de sa cuisse. Alina lui prélève une infinitésimale quantité de liquide céphalo-rachidien, qu’elle injecte après dans son propre cerveau. Enfin, fatiguée de la fatigue du guerrier et après d’innombrables nuits d’insomnie, elle revient chez elle à pied, tire les rideaux et s’endort.



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Phaedra

Concept: Alina Noir
Music: Sylvain Manet
Performers: Grégoire Baron, Alexandre Carbonelli , Kévin Grange, Sylvain Manet, Alina Noir
Image: Studio5th
Sound: Matthew Azevedo
Cultural coordinator: Muriel Gémy

17 October 2021
L'Appart Grandclément, Lyon, France



Vous pouvez voir le premier épisode de Phaedra ICI

Vous pouvez voir le deuxième épisode de Phaedra ICI

Vous pouvez lire les poèmes de la collection Phaedra (en français) ICI


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